Komercyjna klęska The Division 2 i Breakpoint. Ubisoft opóźnia premiery gier


Na zamkniętej konferencji prasowej Ubisoft poinformował o przesunięciach premier nadchodzących tytułów AAA, w tym Watch Dogs Legion. Powodem tego są niezadowalające wyniki sprzedaży Tom Clancy’s The Division 2 i Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint.

To nie koniec przykrych informacji o przesunięciach nadchodzących produkcji AAA. Kilka godzin temu dowiedzieliśmy się, że opóźnione zostaną premiery The Last of Us: Part II oraz Ghost of Tsushima, a teraz zagraniczne media informują o przesunięciu w czasie kilku dużych tytułów Ubisoftu. Powód? „Komercyjna porażka Tom Clancy’s The Division 2 oraz Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint”.

Debiuty Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine przeniesiono na kolejny rok finansowy, który potrwa od kwietnia 2020 roku do końca marca 2021 roku. Deweloperzy sprecyzowali od razu, że dwa pierwsze tytuły ukażą się w drugiej połowie 2020 roku. Natomiast Skull & Bones pojawi się dopiero w następnym okresie rozliczeniowym (po marcu 2021 roku). W związku z powyższym firma obniżyła swoje roczne cele finansowe na bieżący rok fiskalny (z 2,1 mld euro do 1,4 mld).

 ·

📣 Ubisoft annonce réviser à la baisse ses objectifs financiers annuels, à cause notamment "de la forte révision à la baisse des revenus attendus de Ghost Recon Breakpoint". "La réception critique et les ventes sur les premières semaines ont été très décevantes"

📣Ubisoft annonce également le décalage des sorties des jeux Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine et Gods and Monsters au prochain exercice fiscal (avril 2020 -mars 2021.


104





Źródłem tych wiadomości jest Chloé Woitier – dziennikarka francuskiego dziennika Le Figaro – która za pośrednictwem swojego konta na Twitterze informowała o tym, co zostało przedstawione na zamkniętej konferencji Ubisoftu dla prasy.


📣 Ubisoft annonce réviser à la baisse ses objectifs financiers annuels, à cause notamment "de la forte révision à la baisse des revenus attendus de Ghost Recon Breakpoint". "La réception critique et les ventes sur les premières semaines ont été très décevantes"


208

Ludzie o tym mówią: 151

 ·

W odpowiedzi do @W_Chloe

Ah c'est aussi le résultat opérationnel annuel d'Ubisoft (= les bénéfices avant impôts) qui en prend un coup : il sera entre 20 et 50 millions d'euros, contre 480 millions d'euros espérés auparavant.

Conférence en cours : The Division 2 fait aussi partie des échecs commerciaux d'Ubisoft.


44

Ludzie o tym mówią: 22



Dodatkowo w oświadczeniu współzałożyciela i dyrektora generalnego Ubisoftu, Yvesa Guillemota, możemy przeczytać, że francuski wydawca gier przyznaje się do tego, iż nie wykorzystał potencjału dwóch ostatnich produkcji. Jako powody klęski Breakpoint wymienił m.in. słabe wdrożenie innowacyjnych elementów oraz niewystarczającą liczbę czynników wyróżniających wewnętrzne cechy gry. Deweloperzy nie widzą natomiast problemu z mikrotransakcjami, które nie przypadły do gustu graczom.