Blizzard przesadził z bossem w World of Warcraft? Królowa Azshara masakruje gildie


06 Aug

Blizzard przesadził z bossem w World of Warcraft? Królowa Azshara masakruje gildie 


Gracze World of Warcraft wciąż walczą o tytuł pierwszego pogromcy Królowej Azshary w trybie Mythic. Nowy boss okazał się sporym wyzwaniem, czym jednak nie są zachwycone czołowe gildie WoW-a.



Od 17 lipca najlepsi gracze World of Warcraft próbują swych sił w rajdzie Azshara’s Eternal Palace na najwyższym, mityczynym (Mythic) poziomie trudności. „Próbują”, bo jak dotąd żadna z gildii nie zdołała poradzić sobie z królową nag. Nawet jak dotąd najlepsze zespoły – europejskie Method oraz amerykańskie Limit – nie zdołały pozbawić bossa więcej niż około połowy punktów zdrowia ani też pokonać wszystkich wspierających go wrogów. Doszło do tego, że po setkach nieudanych prób przedstawiciele czołowych gildii WoW-a dali wyraz swojemu niezadowoleniu na Twitterze, nazywając Azsharę „najgorszym końcowym bossem w historii”, „nudnym” i „trudnym z najgorszych możliwych powodów”.


Czym dokładnie walka z królową nag dała się graczom WoW-a we znaki? Większa liczba wrogów w trybie Mitycznym zdecydowanie podnosi poziom wyzwania. Sporym utrudnieniem jest szybsze pojawianie się tzw. Loyal Myrmidonów, rzucających potężne zaklęcie Charged Spear, należące do klasy Arcane i zadające obrażenia całej grupie. Tak się bowiem nieszczęśliwie składa, że gracze znajdujący się w zasięgu wzroku Azshary otrzymują wrażliwość na tego typu magię, zwiększającą się tym bardziej, im dłużej pozostają na widoku. W połączeniu ze zmniejszonym zdrowiem postaci graczy i atakami innych mobów potrafi to być miażdżące w skutkach.


Nie to jednak jest najgorsze. Gdy bowiem walka z Azsharą wejdzie w czwartą, finałową fazę, wspierające ją postacie wpadną w szał, znacząco zwiększający ich potencjał bojowy. Dwukrotnie większe obrażenia i znacznie zmniejszony czas potrzebny na rzucenie zaklęcia sprawia, że Charged Spear – już wcześniej bardzo groźne – niemal na pewno zabije całą grupę rajdową. To wymusza ubicie praktycznie wszystkich pomocników bossa przed rozpoczęciem ostatniego etapu. Szkopuł w tym, że gracze mieli na to dwie minuty od rozpoczęcia trzeciej fazy, a strata połowy punktów zdrowia automatycznie wymusi przejście do finału. W skrócie, gildie musiały lawirować w taki sposób, by wybić pomocników Azshary przed upływem czasu, uważając, by nie zranić jej za bardzo i przedwcześnie nie rozsierdzić jej sługusów, pamiętając też o oddalaniu się od bossa w celu usunięcia wrażliwości na magię typu Arcane. Wszystko to w dodatku do i tak wymagającej walki z bossem.


Azshara dała popalić czołowym gildiom Azeroth.

Pomijając nawet, jak bardzo utrudniało to walkę, narzekano przede wszystkim na wspomnianą mechanikę z polem widzenia. To właśnie jest głównym powodem, dla którego mityczne starcie z Azsharą nie cieszy się popularnością wśród graczy WoW-a. I to nie tylko tych biorących udział w walce – również widzowie nie są zachwyceni starciem z królową nag. Wielu jest tym bardziej zawiedzionych, że potyczki z wcześniejszymi bossami z rajdu Azshara’s Eternal Palace wywołały sporo emocji.



Ostatni boss nie był tak ciekawy dla graczy, jak droga do niego. 


Najwyraźniej marudzenie dotarło do Blizzarda, który nieco przytemperował Azsharę. Wczorajsza łatka zmieniła typ zaklęcia Charged Spear (z Arcane na Nature), jak również skróciła czas trwania wrażliwości na magię Arcane z 7 do 5 sekund. Wkrótce też ma zostać wprowadzona kolejna istotna zmiana: pomocnicy bossa będą wpadać w szał nie po dwóch, lecz po trzech minutach od rozpoczęcia trzeciej fazy walki. Jednak nawet jeśli przełoży się to na pokonanie go przez Method, Limit czy inną z gildii WoW-a biorących udział w wyścigu, Azshara zdążyła już zapisać się w annałach gier MMO jako kolejny „niemożliwy” boss. Niemniej raczej nie strąci z piedestału oryginalnego C’Thuna, który ponad dziesięć lat temu mocno dał się we znaki gildiom (głównie za sprawą błędów). Jeśli interesuje Was, kto pierwszy pokona Cesarzową Nazjataru w trybie Mitycznym, możecie sprawdzić temat zawodów w serwisie Reddit lub zajrzeć na Twitcha (np. gildii Method).







World of Warcraft


World of Warcraft


Epicka gra z gatunku MMORPG, której akcję osadzono w uniwersum znanym z kultowej serii RTS-ów fantasy firmy Blizzard. Kilka lat po wydarzeniach znanych WarCraft III: The Frozen Throne, kraina Azeroth wciąż targana jest nowymi konfliktami, których przyczyną są dwie wrogo do siebie nastawione frakcje. W skład Sojuszu weszli Ludzie, Krasnoludy, Nocne Elfy i Gnomy. Na przeciwnym biegunie stanęła Horda, skupiająca ... więcej o grze